تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
در حاشیه واقعه تروریستی شاهچراغ

آقایان فرماندهان نظامی- امنیتی، جواب دهید؟   

در پی وقوع حمله تروریستی به حرم شاهچراغ، احمد حیدری یادداشتی برای دیدارنیوز به رشته تحریر درآورده است که در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۱۵۴۳۶۳
۱۶:۵۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

آقایان فرماندهان نظامی- امنیتی، جواب دهید؟   

دیدارنیوز ـ احمد حیدری:

ـ سردار "یدالله بوعلی" فرمانده سپاه فجر فارس به مانند فردی که به تمام زوایای حادثه تروریستی واقع در شاهچراغ تسلط و اشراف کامل داشته و دارد! می‌گوید: «فرد تروریست ساعت ١٩ بعدازظهر روز ٢٢ مردادماه از ضلع جنوبی حرم و از درب فرعی (باب المهدی) ورود کرد. این فرد تروریست در قالب یک شبکه که در چند کشور فعالیت می‌کنند و بدون تردید به صهیونیست‌ها وصل هستند، از یک ماه پیش با پوشش در شیراز، در نزدیکی حرم، مستقر و اقدامات لازم را انجام داده بود. این تروریست در روز حادثه همزمان با نزدیک شدن به درب فرعی حرم، اسلحه خود را بیرون می‌آورد و به حالت هجومی ورود می‌کند، اولین نفر مسلح ما شروع به شلیک می‌کند و نفر دوم مسلح ما هم شروع به شلیک می‌کند. نفر سوم مسلح ما نیز در زمان زمین خورن فرد مسلح در اثر اقدام شجاعانه یک نیروی خدماتی، می‌رسد و تروریست بعد از چند [۴۰]ثانیه سالم دستگیر می‌شود! این فرد تروریست ٨ خشاب! و ۲۴۰ تیر جنگی! و یکی از بهترین اسلحه‌ها را در دست داشته است. این حادثه یکی از اولین حوادثی است که در فارس رخ داد و واقعیات از رسانه‌های فارس به مردم دنیا منعکس شد.»

ـ همانطور که در سخنان سردار بیان شده؛ این فرد یک ماه پیش وارد شیراز [و خدا می‌داند کی وارد کشور]شده و در نزدیکی حرم که باید غالبا مسافرخانه و هتل و زیر نظر نیرو‌های امنیتی باشند، ساکن شده و در این مدت، نقشه کار خود را ریخته و شناسایی‌های لازم را کرده و قطعا بار‌ها این عملیات را در ذهن خود و با حضور در حرم تمرین کرده و همان طور که همگان در فیلم‌های منتشره دیده‌اند و سردار هم گفته است، با اسلحه کلاشنیکوف که اسلحه نسبتا بزرگی است نه با کلت کمری یا نارنجک، و با کوله‌ای که ۸ خشاب و ۲۴۰ تیر جنگی و یک و نیم لیتر بنزین و ... داخل آن بوده، از همه حلقه‌های حفاظتی مرئی و نامرئی اطراف حرم عبور کرده و در حرم شروع به تیراندازی نموده و چند نفر را مجروح کرده و نهایتا هم نه به وسیله نیرو‌های حفاظتی، بلکه به وسیله یک خادم از جان گذشته خلع سلاح و دستگیر شده است!

ـ حالا باید از سردار محترم و دیگر سرداران مسئول در نیرو‌های امنیتی و نظامی که حفاظت امنیت کشور را به عهده دارند، پرسید چگونه این فرد که حتما تنها نبوده و شبکه‎ای او را پشتیبانی می‌کنند و چه بسا همراهانی هم داشته، حداقل یک ماه پیش وارد کشور شده و در شهر شیراز و نزدیک حرم ساکن شده و ...؛ ولی هیچ نهاد امنیتی قبل از اقدام او، متوجه نشده است؟ مهم‌ترین حلقه حفاظتی هر کشور، مرز‌های زمینی و هوایی آن کشور است و غالبا تروریست‌ها هنگام ورود به کشور در مرز یا فرودگاه دستگیر می‌شوند و چه بسا قبل از ورود به کشور، هنگام حرکت از کشور مبدأ، تحت نظر هستند و اگر هم وارد کشور می‌شوند، در تور حفاظتی هستند تا اهداف و همکاران داخلی آنان شناسایی شوند و ...؛ ولی این فرد حداقل یک ماه پیش وارد کشور شده و در این مدت قطعا به شبکه‌هایی وصل بوده و چه بسا اسلحه و فشنگ‌ها و. را آن شبکه‌ها از داخل کشور تهیه کرده‌اند.

ـ در این مدت طولانی او شناسایی و دستگیر نشده و روز حادثه هم او با یک اسلحه نسبتا بزرگ و با کوله پشتی سنگین که امکان مانور را از او می‌گیرد، از تمام حلقه‌های حفاظتی اطراف حرم رد شده و وارد صحن گردیده و چندین نفر را زخمی کرده است. قطعا او اطمینان داشته که حفاظت اطراف حرم چنان غافل است که او می‌تواند با اسلحه‌ای به این بزرگی و با محموله‌ای به این سنگینی و دست‌وپاگیر، وارد حرم شود و با خیال راحت افراد را مورد اصابت قرار دهد و اگر جانبازی آن فرد شجاع خدماتی نبود، معلوم نبود این فاجعه چه ابعاد گسترده‌ای می‌یافت!

ـ امیدواریم مسئولان رده بالای کشور به رسیدگی دقیق به این حادثه پرداخته و مسئولان امنیتی که در این راستا قصور و تقصیر داشته‌اند، شناسایی و به شدت مجازات کرده و اقدامات خود در این راستا را به اطلاع عموم برسانند تا دوباره شاهد نباشیم در قلب کشور و در حرم شاهچراغ، یا در تهران و در حرم امام، بلکه بالاتر و در مجلس شورای اسلامی، در روز روشن تروریست‌ها جولان دهند و مردم را به رگبار ببندند و بعد از وقوع جنایت و دستگیر شدن، "سرداران فاتح" به شرح اقدامات جانبازانه خود! بپردازند.

ـ اگر در موارد قبلی به قصور و تقصیر‌های مسئولان نظامی و امنیتی بدون اغماض و با قاطعیت رسیدگی می‌شد، قطعا امروز شاهد وقوع دوباره چنین جنایتی در حرم شاهچراغ نبودیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی